МЕТА ЛЕКЦІЇ:

Ознайомити учнів із проблемою «вербування» та методами, які використовують шахраї для залучення людей до небезпечної діяльності.

Роз’яснити основні правила безпеки в Інтернеті та у реальному житті, щоб уникнути маніпуляцій.

Поглибити знання учнів щодо «правил дорожнього руху (ПДР)» та їхньої важливості для збереження життя та здоров’я.

Виховувати відповідальність та обережність у ситуаціях, пов’язаних із потенційними загрозами.
ОСНОВНІ ПИТАННЯ ЛЕКЦІЇ:
1. Вербування: як це відбувається?
– Що таке «вербування»та які його цілі?
– Хто найчастіше стає жертвами вербувальників?
– Які методи використовують шахраї (обіцянки легких грошей, запрошення на “роботу”, залякування, маніпуляції)?
– Як розпізнати небезпеку та куди звертатися у разі підозрілих ситуацій?
2. Безпека в Інтернеті та соцмережах
– Чому важливо захищати свої персональні дані?
– Як шахраї використовують соцмережі для вербування?
– Які правила допоможуть уникнути небезпеки?
– Де шукати допомогу, якщо потрапив у ризикову ситуацію?
3. Правила дорожнього руху (ПДР)
– Основні правила безпеки для пішоходів та велосипедистів.
– Важливість світлоповертаючих елементів у темну пору доби.
– Розбір типових ситуацій на дорозі, які можуть призвести до ДТП.
– Відповідальність за порушення ПДР.
ХІД ЛЕКЦІЇ:

Вступне слово представників поліції– ознайомлення з темою, важливість обговорення.

Розповідь про реальні випадки вербування– аналіз ситуацій, які траплялися в Україні.

Дискусія “Що робити, якщо тобі пропонують підозрілу роботу?”– учні висловлювали свої думки, ділилися власними історіями.

Майстер-клас від поліцейських: “Як діяти у разі загрози?” – практичні поради та алгоритм дій.

Вивчення дорожніх ситуацій – поліцейські моделювали небезпечні випадки на дорозі, а учні шукали правильні рішення.

Обговорення та запитання до поліцейських– учні мали змогу задати актуальні питання.
РЕЗУЛЬТАТИ ЛЕКЦІЇ:

Учні дізналися, як працює вербування та як уникнути його небезпеки.

Засвоїли правила безпеки в Інтернеті та реальному житті.

Ознайомилися з основними правилами дорожнього руху та розглянули практичні ситуації.

Дізналися, до кого звертатися у разі підозрілих пропозицій чи порушень на дорозі.

Підвищили рівень відповідальності за власну безпеку.